WZUV Escalatie App
Controle van 1.000 escalaties per maand in één Power App
Over Woonzorgunie Veluwe
WZU Veluwe is een ouderenzorgorganisatie op de Noord Veluwe, met ruim 1.000 medewerkers en vrijwilligers verlenen zij als dat nodig is 24 uur per dag, 7 dagen per week zorg en ondersteuning in de kernen Doornspijk, Elburg, Epe, ’t Harde, Nunspeet, Oene en Wapenveld. Aan alle cliënten, in de eigen woning, in een zorgwoning of in het woonzorgcentrum woont. De medewerkers van WZU Veluwe zijn graag uw helpende hand.
“In samenwerking met Sparse is ons probleem opgelost waardoor er ook bij ondersteunende diensten meer tijd ontstaat om het primair proces goed te ondersteunen.”
Uitdaging: zorgen dat controle op escalaties inzichtelijk en makkelijker wordt
De uitdaging is om foutgevoelige en handmatige processen te digitaliseren. Hiermee worden fouten voorkomen en tijd bespaard. In dit geval betreft het een escalatie-proces binnen het elektronisch cliënten dossier, Ons Nedap. Het is wettelijk verplicht om alle escalatie activiteiten te loggen, inzichtelijk te maken en te beoordelen. De huidige manier om te beoordelen was tijdrovend, met veel handmatige acties met verschillende Microsoft applicaties (Excel, Outlook).
Oplossing: 1.000 escalaties per maand in één app
De oplossing voor deze uitdaging is een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke Power App. In de Power App wordt automatisch de Excel export ingelezen met Power Automate. Vervolgens worden de patronen en definities herkend en op overzichtelijke manier weergegeven. De inzichten zijn zowel vanuit het perspectief van de behandelaar als van de cliënt ingericht. Patronen die opvallen worden eruit gefilterd en de medewerkers worden gemaild vanuit de Power App. Hiermee zijn handmatige acties geautomatiseerd en daarnaast worden alle activiteiten gelogd.
Wat vond de opdrachtgever?
De zorgsector staat voor grote uitdagingen, zorgmedewerkers ervaren een grote administratieve last. Veel van de werkdruk komt door de grote hoeveelheid administratieve handelingen. Bijhouden, overtypen en handmatige controles levert geen waarde op voor de cliënten. Ook de ondersteunende diensten ervaren dit, digitalisering kan daarbij ontlasten. Om alles goed draaiende te houden hebben we besloten om een start te maken met het inzetten van Power Apps. In samenwerking met Sparse is ons probleem opgelost waardoor er ook bij ondersteunende diensten meer tijd ontstaat om het primair proces goed te ondersteunen.